kleuren provincies

kleuren provincies
Mariaschool op: 14-10-2011 13:12

Hallo,

Een aantal provincies is overzichtelijk in 1 kleur. Een aantal is gedeeltelijk in andere kleuren. Dit maakt het erg onoverzichtelijk en er lijkt geen reden voor te zijn. Waarom niet in 1 kleur?

 

Groet Roy

kleuren provincies
david op: 14-10-2011 13:12

Hoi Roy,

Als je meerdere kleuren ziet op een kaart dan zijn het meestal aparte gebieden. Bijvoorbeeld op de kaart van provincie Zeeland staan ook de eilanden, die hebben dan andere kleuren.

groeten,

David

kleuren provincies
Mariaschool op: 14-10-2011 13:12

Hoi David,

Dank voor je antwoord.

Momenteel oefenen de kinderen de provincies. In de spellen geeft hij de verschillende kleuren alleen als de betreffende gebieden ook geoefend worden. Op het werkblad komt dit gekleurde gebied altijd (of zie ik iets over het hoofd?) Graag zou ik dit 'uit' kunnen zetten. Met name als het om gebieden gaat, eilanden e.d. zijn minder verwarrend.

Groet Roy

(Kleine tip: Ik woon zelf in het prachtige Maas en Waal in Gelderland. Dit is op de kaart te klein: Hier is alleen de gemeente WestMaasenWaal gekleurd Ook de gemeente Druten hoort echter bij Maas en Waal.)

 

 

kleuren provincies
david op: 14-10-2011 13:12

Hoi Roy,

Je hebt gelijk, de werkbladen geven de gebieden anders weer dan in het spel. Dat is inderdaad verwarrend. Ik ga ernaar kijken en laat het hier even weten als het opgelost is.

Verschillende kleuren voor gebieden is momenteel nog niet anders op te lossen. Het moet namelijk wel te zien blijven dat het om een gebied gaat. Een oplossing daarvoor is een arcering en/of een afwijkende omlijning van het gebied, maar daar moet ik nog even aan werken.

Ik zal ook even kijken naar Maas en Waal.

Bedankt voor je gedetailleerde feedback!

kleuren provincies
david op: 14-10-2011 13:12

Hallo Roy,

Er staat inmiddels een nieuwe versie online. Hiermee is het verschil tussen werkbladen en spel opgelost. Het punt van de kleuren ga ik in een latere versie aanpakken.

Ik heb ook ook nog even Land van Maas en Waal gecheckt. De vorm bestaat uit West Maas en Waal en Druten, net zoals jezelf ook al aangaf, volgens mij is de vorm juist.

Ik ben verder zeer benieuwd naar je ervaringen met TopoMania.

groeten,

David

kleuren provincies
Mariaschool op: 14-10-2011 13:12

Hallo David,

Dank voor de aanpassingen we zijn er blij mee!

Nog eens goed naar Maas en Waal gekeken en je hebt gelijk. (dacht dat we wat meer voorstelden....)

We kijken er naar uit dat het mogelijk wordt met een groepsaccount te gaan werken.

Groet Roy

kleuren provincies
david op: 14-10-2011 13:12

Omdat de functionaliteit voor groepen nog niet klaar is heb ik als alternatief de Eigen Niveaus toegevoegd met de mogelijkheid een eigen niveau te "delen" met bijvoorbeeld je leerlingen.

Je moet er maar eens naar kijken, ik denk dat deze functie al veel mogelijk maakt van wat je met een echte groepsaccount zou kunnen.