Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

De drie rivieren heb ik voor je toegevoegd en moet je nu kunnen vinden.

Naar de plaatsen moeten we nog even kijken, stuur me de link naar je kaart.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Zal ik doen, de kaart is nu compleet en zullen ook de komende jaren de klassen nog veel plezier van hebben!

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

Top! Veel succes met leren en groeten aan de hele klas!

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Bedankt, ik had nog niet opnieuw ingeladen en zie uw bericht nu, ik ga het meteen proberen. Ik heb vanaf begin af aan al met Flash Editor gewerkt en ben dit nu gewend, ik vind het een makkelijke en duidelijke manier van kaarten maken. Ik zal als ik het nog nodig heb naderhand wel kunnen werken met HTML5 editor, maar voor zo lang het kan blijf ik toch liever bij het oude vertrouwdewink. Ik ben zelf een enthousiaste leerling op het Theresialyceum, maar weet niet of ik na dit schooljaar nog aardrijkskunde heb en Topomania nog gebruik, als ik de HTML5 editor ga gebruiken en hem na een tijdje nog moeilijk of vervelend vind, zal ik zeker of in dit forum of een nieuw forum aangeven wat ik als tip heb. Voor nu in ieder geval namens mijn hele klas/jaarlaag heel erg bedankt voor het helpen en ik laat het weten als het niet lukt.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Ik heb voor de zekerheid nog een andere browser geprobeert, maar ook dit werkt niet. In ieder geval heel erg bedankt dat u mee wilt kijken

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

Okay, dan snap ik nu wel wat er fout gaat!

Bij de Flash Editor moet er voor de plaatsen een ondergrond aanwezig zijn. Dus je moet of de staat toevoegen of heel Amerika. Zonder ondergrond kan de plaats niet geplaatst worden. Bij de HTML5 editor hoeft dat niet meer.

Dus de oplossing is om Amerika als achtergrond toe te voegen. Je kan dan in de editor aangeven dat dit een achtergrondonderdeel is en dus niet mee moet doen met de oefening.

Kan je misschien vertellen wat je niet fijn vindt aan de HTML5 editor? Vanaf december is dit de enige optie en ik wil de gebruikerservaring graag zo goed mogelijk hebben.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Nee, ik vind die niet fijn en heb daarom expres Flash Editor gebruikt

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

Klopt het dat je deze kaart met de nieuwe editor hebt aangemaakt (html5 editor)?

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

Ok, ik heb je kaart gevonden. Ik ga kijken.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Bedankt, de link heb ik gestuurd, anders hier nogmaals: https://www.topomania.net/topografie/169459

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Ik ben bezig een kaart te maken met alle topo die we moeten kennen, helaas kan ik 3 rivieren niet vinden. Ik heb al via verschillende talen gezocht en op andere kaarten gekeken of ze bestonden, maar kan ze nergens vinden.

Het gaat om de volgende rivieren in de verenigde staten;

  • Columbia
  • Arkansas
  • Tennessee

 

Als je op deze termen zoekt krijg je alleen steden of staten, ik zoek de rivieren. Heb ook geprobeert te zoeken door er rivier of river achter te zetten, maar niets werkt. Kan iemand mij helpen hoe ik deze wel op de kaart kan krijgen?

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

https://www.topomania.net/topografie/169459, dit is de link van de kaart.

De plaatsen kan ik inderdaad op andere kaarten vinden, maar niet in de zoekbalk. Bedankt dat je ernaar wilt kijken voor mij. De Columbus waar ik het over heb ligt in Ohio.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

Nogmaals, de plaatsen die je noemt zijn overbekende plaatsen en staan 100% zeker in de database. Sterker nog ik heb het net gecontroleerd en ik kan ze direct vinden. Ik weet niet hoe het kan dat jij ze niet kan vinden.

Als je me een link naar je kaart geeft dat kan ik dat misschien wel voor je uitvinden.

Voor de rivieren moet ik even kijken


Er zijn vijf steden met de naam Columbus in de USA in verschillende staten, waarvan er drie in de database staan. Dus geef even aan om welke staat het gaat.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Ik heb het even gecheckt voor je. Omaha en Kansas City staan op geen enkele kaart, Saint Paul, Minneapolis, Cincinnati en Indianapolis heb ik wel op andere kaarten gevonden, maar ik weet niet hoe ik ze dan op mijn eigen kaart kan krijgen. Als ik er op zoek krijg ik ze niet gevonden namelijk. Voor Columbus weet ik zeker dat de locatie net iets anders is en de bovengenoemde rivieren (Columbia, Arkansas en Tennessee) staan ook nog op geen enkele kaart

 

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Beste David,

Bedankt voor de snelle reactie, ik zal de steden nog een keer opzoeken. Ik weet van de rivieren in ieder geval al zeker dat ze nog niet beschikbaar zijn. Minneapolis kan ik geen vertaling van vinden en als ik hem opzoek naast de kaart, dan krijg ik geen items

Groet

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
david op: 13-09-2020 14:44

Hallo,

Je noemt een paar plaatsen waarvan ik zeker weet dat ze beschikbaar zijn. Controleer je wensen nog een keer en maak dan even een definitief lijstje.

Je kan ook heel eenvoudig controleren of een plaats beschikbaar is door op te site te zoeken naar kaarten met die plaats/rivier. Bijvoorbeeld Minneapolis staat er zeker bij. Ga er maar vanuit dat als een plaats bekend is hij er in staat. Alleen gehuchten ontbreken.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Als iemand mij kan helpen/tippen alvast bedanktlaughlaughlaugh. Ik zal dit Forum in de gaten houden de komende dagen en ik hoop dat jullie me kunnen helpen. 

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Ik ging verder en kom er achter dat het toch een langer lijstje steden is die missen.

Deze heb ik nog nodig, hoe krijg ik deze op de kaart?:

  • Saint Paul (St. Paul)
  • Minneapolis
  • Omaha
  • Kansas City
  • Cincinnati
  • Indianapolis

En Columbus ligt op de verkeerde plaats, hij hoort meer naar het Noord-Oosten te liggen. Boven Atlanta en naast Philadelphia.

Rivieren/Steden Amerika die nog niet beschikbaar zijn
Theresialyceum op: 13-09-2020 14:44

Beste David,

Ik ben nu bezig met de steden van Amerika en zie dat ook St. Paul (Saint Paul) nog niet bestaat. Deze stad zou in de staat Minnesota moeten liggen, zou u hier ook naar kunnen kijken.

Alvast Bedankt