link voor anderen en voorbeeldkaart

link voor anderen en voorbeeldkaart
Niewegarjo op: 26-10-2019 17:26

Je hebt een super website gemaakt. Dankjewel!!

Klasgenoten kunnen de link naar de pagina niet gebruiken. Ik heb al bij diverse vragen gekeken, maar niets werkt.

In een forum schrijf je:

Als je meerdere kaarten wilt delen dan kan je ook de url van je "Mijn TopoMania" pagina naar iemand sturen. Zo kunnen anderen op alle openbare kaarten van je eigen pagina.

Dat hebben we geprobeerd, maar dat lukt niet. De kaarten zijn openbaar.

Ook op kaartnaam of op categorie zoeken werkt niet. 

‘Gebruikers kunnen lid worden van deze groep.’ kan ik niet aanvinken.

Dit is de link: /mijntopomania/jenaplan-wittenvrouwen-gr78

 

Andere vraag: Hoe kan ik de kaart op mijn pagina aanpassen? Soms gaat dat automatisch, soms neemt het programma de hele wereld. Ik gebruik nu een lege kaart, want de school van mijn dochter is begonnen met de methode Faqta.

Vorig jaar gebruikte is de Flash editor, nu de HTML5 editor, kan dat verschil uitkmaken?

 

Dank! Groet, Arian

 

 

 

link voor anderen en voorbeeldkaart
david op: 26-10-2019 17:26

Beste Arian,

Als ik de link in je bericht gebruik dan krijg ik jouw pagina met alle kaarten, dat moet voor andere gebruikers hetzelfde zijn. Wat gaat er volgens jou fout?

 

link voor anderen en voorbeeldkaart
Niewegarjo op: 26-10-2019 17:26

Ze krijgen de melding 'Sorry, je hebt geen toegang tot deze pagina'

link voor anderen en voorbeeldkaart
Niewegarjo op: 26-10-2019 17:26

Wat een snelle reactie, trouwens. Super!

Ze kunnen inloggen via de link naar de eerste kaart. Blijft raar, ik zal het ooknog een keer bij iemand anders proberen.

Andere vraag: Hoe kan ik de kleine voorbeeldkaart op ‘mijn pagina’ aanpassen? Soms gaat dat automatisch, soms neemt het programma de hele wereld. Ik gebruik nu een lege kaart, want de school van mijn dochter is begonnen met de methode Faqta. In de Flash editor kon ik de kaart nadat ik deze bewerkt had opnieuw (onder een andere naam) opslaan en dan zag je die kaart die je kon gaan oefenen, nu staan er 4 dezelfde kaarten onder elkaar.

Nog een vraag: Ik kan in de HTML editor niet eenvoudig in- en uitzoomen.  Een paar stapjes mbv scrollen lukt soms wel, soms niet. Hoe kan dit handig?

Soms wil ik een naam iets verplaatsen, omdat het dan beter leesbaar is. Ik zie dat daar bij de plaatsen in de HTML editor nu vaste plaatsen voor zijn. Dit werkt echter niet altijd goed. Bv de naam Antartica staat midden op de pool, terwijl alleen de rand in de kaart zichtbaar is. Ik kan de naar wel naar de kustlijn toe schuiven, maar het blijft niet staan/ springt weer weg. Ook de Noordelijke IJszee zit helemaal op het randje van de kaart (met inzoomen zou het wat beter zijn, maar verschuiven zou ook een optie zijn, het staat helemaal op het randje.

Antartica is wel als vorm aan te klikken, maar de Noordelijke IJszee bijvoorbeeld niet.

link voor anderen en voorbeeldkaart
david op: 26-10-2019 17:26

Beste Arian,

Probeer het aub met die link nog een keer, volgens mijn testje werkt je link gewoon

Het plaatje van de kaart wordt automatisch gemaakt als je de kaart opslaat. Het is dan een afdruk van hoe de kaart er op dat moment uitziet.

Je kan kaarten kopieren via de informatiepagina van een kaart. Je krijgt dan een exacte kopie die je een andere naam kan geven en kan bewerken tot een nieuwe kaart.

Je kan de positie van labels aanpassen door het label te slepen. Voor plaatsen kan je het label alleen rondom het symbool verplaatsen (links, rechts, boven, onder), die doe je ook weer door het label te slepen. Voor de vormen kan je het label op een willekeurige plek op de kaart zetten.

Wat je zegt over wegschieten is nieuw voor mij, als je daar meer informatie over hebt dan hoor ik het graag (welke browser gebruik je bijvoorbeeld?).

Je kan kaarten in- en uitzoomen door het scrollwiel te gebruiken en verplaatsen door de kaart te slepen. Ieder keer als je iets veranderd moet je de kaart uiteraard opslaan.

Als deze punten zouden zonder problemen moeten werken. Ik hoor het daarom graag als er iets misgaat.

succes,

David