Zoeken in de database

Zoeken in de database
kln op: 23-04-2017 12:00

David,

Op de eerste plaats mijn dank voor de uitleg die je hebt gegeven voer het inzoomen op kaarten. Het werkt op deze manier uitstekend. Ik ben op dit moment bezig met het maken van een aantal kaarten waarmee ik mijn leerlingen wil laten oefenen op de topografie voor het vmbo examen aardrijkskunde. Maar ik krijg voortdurend te maken met het probleem dat ik bepaalde namen niet kan vinden. Soms kan ik via Wikipedia een andere naam of spelling vinden. En soms lukt dat niet. Ik kan bijvoorbeeld de Haringvlietdam in Zeeland of het Tarimbekken in China niet vinden. Is er nog een andere manier waarop ik kan zoeken?

Zoeken in de database
david op: 23-04-2017 12:00

Ja, zoeken is niet altijd optimaal. In principe wordt de spelling uit de wikipedia gebruikt, en soms zijn er alternatieve spelwijzen opgenomen. Maar als je iets uiteindelijk echt niet kan vinden, dan moet het waarschijnlijk toegevoegd worden. 

Haringvlietdam ontbrak inderdaad en Tarimbekken ook, ik heb ze voor je toegevoegd.

Zoeken in de database
kln op: 23-04-2017 12:00

Bedankt voor je hulp. Als het probleem via dit soort vlotte reacties opgelost kan worden beschouw ik het niet eens meer als een probleem. Ik zal nu eerst even alle kaarten maken die ik nog nodig heb. Als er nog meer namen zijn die ik niet kan vinden, kan ik je dan in een keer een lijstje geven?

Zoeken in de database
david op: 23-04-2017 12:00

Ja, prima!