Midden-Amerika

Midden-Amerika
Duijkers op: 09-04-2016 14:41

Hallo David.

 

Ik kan die kaart niet vinden van Midden-Amerika. Ik hb wel al wat zitten te proberen. Het caribisch gebied (uitgebreid) lijkt in de buurt te komen. Maar ik kan Ecuador, Peru, Brazilie niet toevoegen. Tevens wil ik de namen van de eilanden die heel dicht bijelkaar liggen verzetten. Dit kan van Saba, Sint Eustatius en Sint Maarten niet. Ook staan Willemstad en Bonaire dan door elkaar heen. Ik wil alleen Guyana toevoegen maar daar vindt hij niks. Maar waarom is Brits-Guiana met een i en Frans-Guyana met een y.

 

Tevens als ik van alle kleine eilandjes de naam weghaal zaodat je alleen het eilandje ziet staan de namen er gewoon weer als ik het opsla.

 

Hoor graag van je.

Midden-Amerika
david op: 09-04-2016 14:41

Een boel vragen, maar ik ga proberen ze 1 voor 1 te beantwoorden:

De landen Ecuador, Peru en Brazilië staan al op de kaart "Caribische gebied (Uitgebreid)", vandaar dat je ze niet kan toevoegen. Je hoeft ze alleen nog maar te activeren als spelonderdeel (zie ook de handleiding).

Je kan de labels beter verplaatsen als je de kaart wat meer inzoomt. Voor dit soort kleine elementen op de kaart is ook de optie "Zoom item" beschikbaar. Je kan dan een zoomgebied instellen voor 1 of meer onderdelen en tijdens de oefening zal de kaart dan op dat gebied inzoomen. (zie verder de handleiding)

Guiana zal ik op die kaart aanpassen, dat wordt Guyana. Als jij een kopie hebt gemaakt van die kaart moet je de aanpassing zelf doorvoeren (Brits-Guiana verwijderen en zoeken naar Guyana en toevoegen).

Als je elementen zonder naam wil dan kan je die elementen het beste als achtergrond onderdeel zonder label definiëren (spelonderdelen zonder naam gaan nl. niet samen met de diverse oefeningen).

Ik hoop dat je er zo uitkomt.