Nieuwe wateren toevoegen?

Nieuwe wateren toevoegen?
van Laar op: 22-02-2016 19:58

Bij het invoeren van de wateren van Oost-Azie kan ik een aantal niet vinden.

- Chang Jiang

- Huang He

Daarnaast is de Grote Oceaan niet zichtbaar op de kaart en kan ik deze dus ook niet verplaatsen.

Ook moet ik de plaats Xianggang (HongKong) toevoegen, maar deze staat er ook niet in.

Alvast bedankt voor uw hulp.

Nieuwe wateren toevoegen?
david op: 22-02-2016 19:58

De Chang Jiang kan je vinden door te zoeken onder "Jangtsekiang" en de Huang He onder "Gele Rivier". (In het algemeen geldt dat als je een naam niet kan vinden dat je dan de spelling uit de wikipedia kan gebruiken om mee te zoeken. Topomania volgt de naamgeving van de Wikipedia.) Om De Grote Oceaan te verplaatsen moet je eerst je kaart helemaal uitzoomen, tot je het waterpunt ziet. Nu kan je het punt verplaatsen en vervolgens de kaart opnieuw inzoomen. Zorg ervoor dat het punt altijd in het beeld blijft en binnen het zoomkader. succes, David

Nieuwe wateren toevoegen?
van Laar op: 22-02-2016 19:58

Bedankt voor de uitleg.

Kan ik de benaming dan ook aanpassen? Op school gebruiken ze deze benaming en niet die van Wikipedia en zal zijn antwoord worden afgekeurd.

 

Nieuwe wateren toevoegen?
van Laar op: 22-02-2016 19:58

Het is mij ondertussen al gelukt met de rivieren. De namen kunnen inderdaad gewoon veranderd worden.

De kaart die ik had gebruikt is van Oost-Azie. Als ik deze volledig uitzoom verschijnt de Grote Oceaan niet helaas.... Is er nog een andere mogelijkheid? Of moet ik ingevolg gewoon met de hele landkaart beginnen?

 

Met vriendelijke groet,

Patricia

Nieuwe wateren toevoegen?
david op: 22-02-2016 19:58

Ik heb net even naar je kaart gekeken, en de grote oceaan wordt wel zichtbaar als je uitzoomt.

Klik eerst op het handsymbool en zoom uit met het scrollwiel van je muis totdat je het watersymbool van de Grote Oceaan ziet.

Nieuwe wateren toevoegen?
van Laar op: 22-02-2016 19:58

Bedankt voor de uitleg. Het is gelukt!