zwart wit werkblad

zwart wit werkblad
Judithdewinter op: 24-05-2021 7:02

Goedendag,
ik gebruikte topo mania altijd voor de toetsen van topografie. Ik gaf dan een werkblad mee om te leren en maakte dan weer een nieuw werkblad als toets. Dit werkte echt super afgelopen jaren. Beter dan de topografie van de methode. Sinds flash echter niet meer wordt ondersteund mis ik de functie om het werkblad in zwart wit uit te printen. Uiteraard kan ik dit wel zelf instellen bij mijn printerinstellingen, maar dan worden alle gekleurde vlakken allemaal grijze vlakken. Voorheen kreeg ik dan een soort van blanco zwart witte kaart. Hopelijk gaat deze functie nog terugkeren, want op dit moment kan ik de kaarten nauwelijks gebruiken doordat ze kleiner zijn en wanneer ik dit in zwart wit uitprint dan zijn het grotze grijze en zwarte vlakken. 

De website blijft wel super voor de kinderen om te blijven oefenen!



zwart wit werkblad
david op: 25-05-2021 7:21

Hallo Judithdewinter,

Bedankt voor je bericht!

De zwart/wit optie is inderdaad niet aanwezig. Ik zal kijken of dit in een toekomstige versie toegevoegd kan worden.

In de tussentijd zou je als oplossing een kopie van de kaart kunnen maken, speciaal voor het werkblad. In deze kopie kan je dan in de editor op het tabblad "Bewerken" het kleurenschema heel eenvoudig aanpassen voor alle onderdelen in een keer (bijvoorbeeld het schema "Licht" gebruiken). 

Ik hoop dat je zo voorlopig vooruit kan!

groeten,

David