Kaarten verversen/updaten niet

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 07-06-2024 18:29

Beste,

Ik heb een paar kaarten aangemaakt, wat overigens top werkte, maar de kaart wil nu niet meer updaten. Ik kan geen punten toevoegen of verwijderen. Na kopiëren van de kaart blijf ik hetzelfde probleem houden. Is hier een oplossing voor?

Groet

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 07-06-2024 19:02

Hoi BobberHeino,

Welke kaart is het? Laat het even weten, dan kijk ik er naar.

groeten,

David

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 08-06-2024 9:24

Beste,

Het gaat om de enige kaart die ik heb op pagina bobberheino genaamd 'Nederland alle steden'.

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 08-06-2024 12:39

Ik zou het even na moeten zoeken, maar ik denk dat er een maximum zit op het aantal onderdelen op een kaart. Je hebt er nogal wat op die kaart.

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 08-06-2024 16:54

Klopt inderdaad dat er best wel wat op stond. Maar dan nog vind ik het raar dat ik ook geen items kan verwijderen. Is er een max ingebouwd door jullie?

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 09-06-2024 9:34

Er zit sowieso een limit op het aantal onderdelen op een kaart, ik moet even uitzoeken welke en of dat het probleem is.

Het zou inderdaad nooit zo moeten zijn dat je de kaart niet meer kan wijzigen, ik ga uitzoeken waardoor dit komt.

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 10-06-2024 17:50

Top, bedankt voor de snelle reactie in ieder geval.

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 18-06-2024 19:47

Is er al verder gekeken?

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 19-06-2024 7:59

Door drukte helaas nog niet. Ik hoop volgende week iets meer te weten.

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 21-06-2024 9:06

Het probleem ligt niet in het aantal elementen, maar in de beperkingen van de webserver met een kaart van deze grootte.

Ik heb een kopie gemaakt van je kaart en geprobeerd te wijzIgen door steden te verwijderen. In eerste instantie lijkt het alsof dit niet lukt, de wachtcursor blijft draaien, maar na verversen van de kaart blijkt de stad wel verwijderd te zijn. Vervolgens lukt het om ook andere steden te verwijderen, de wachtcursor reageert ook weer normaal.

Met andere woorden, je kan niet nog meer steden aan deze kaart toevoegen, ik ga dat ook niet aanpassen want er moet wel een redelijke limiet zijn op de grootte van kaarten. Maar je kan de kaart dus wel proberen aan te passen door hetzelfde te doen als hierboven beschreven.

Mocht het alsnog niet lukken laat het dan even weten dan kijk ik naar een tijdelijke oplossing, of probeer ik het zelf even voor jouw kaart.

vriendelijke groeten,

David

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 21-06-2024 9:38

Bedankt voor het kijken naar het probleem. 

Hoe heb jij na het verwijderen de kaart ververst? Wanneer ik een stad verwijder en daarna op opslaan klik blijft de wachtcursor inderdaad draaien. Als ik de pagina dan ververs is de verwijdering niet gelukt. 

Het instellen van een redelijke limiet lijkt mij logisch. Misschien deze nog lager zitten om dit probleem voor te zijn?

Groet,

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 21-06-2024 9:41

Ik heb inderdaad na een tijdje wachten de pagina in de browser ververst.

Maar als dit niet lukt laat me dan even weten welke steden eraf kunnen en dan probeer ik het voor je.

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 21-06-2024 9:50

Ik bedenk me nu dat het waarschijnlijk niet zozeer gaat om het aantal steden, maar eerder om de poster die van de kaart wordt gemaakt. De poster wordt mee opgeslagen om op je pagina een plaatje van de kaart te laten zien. Aangezien de grootte en verhouding van de poster afhankelijk is van hoe de kaart op het moment van opslaan op je computer getoond wordt, kan je hiermee spelen.

Dus: Als je het browservenster wat kleiner maakt, voordat je gaat opslaan, zal het hopelijk wel lukken. 

Kaarten verversen/updaten niet
BobberHeino op: 21-06-2024 10:03

Het verkleinen van de kaart lost inderdaad het probleem op.

Kaarten verversen/updaten niet
david op: 21-06-2024 10:21

Mooi, ik zal binnenkort even beter naar de limieten kijken en proberen te voorkomen dat dit bij meer mensen gaat spelen.

Bedankt voor je hulp daarbij!