Volgorde provincies (vorm) en steden (vorm)

Hulpmeester Koert op: 16-01-2025 10:05

Om de een of andere reden gebeurd het nogal eens, dat wanneer ik steden (als vorm) toevoeg aan een provincie (vorm), op een gegeven moment de provincie over alle steden wordt getoond en dus alle steden onzichtbaar zijn geworden. Ik krijg dat dan met geen mogelijkheid veranderd en de enige optie is dan maar weer opnieuw beginnen. Mis ik hier een optie? Hoe breng ik een vorm naar onderen of naar boven?

david op: 16-01-2025 17:47

De z-index van de items op de kaart worden op volgorde van grootte bepaald. De kleinere vormen en punten komen dus standaard bovenop de grotere vormen te liggen.

Het zou dus eigenlijk nooit mogen voorkomen dan een plaats onder een vorm verdwijnt (tenzij de vorm kleiner is dan het punt, wat in de regel bijna niet voorkomt.

Ik heb een voorbeeld van zo'n kaart waar het misgaat nodig om verder voor je te kijken.

Hulpmeester Koert op: 16-01-2025 19:20

Hallo David,

Dank je voor je antwoord.
In mijn account heb ik een voorbeeld van een kaart met zo'n probleem:
topomania.net

Het gaat daar om Zuid-Holland. Ik heb diverse vormen van steden in Zuid-Holland toegevoegd. Aanvankelijk ging dat goed en de steden werden netjes boven de provincie getoond. Maar op een gegeven moment werd de provincie Zuid-Holland ineens over de steden heen getoond.

david op: 16-01-2025 19:30

Ja, ik zie het. Ik ga er even wat beter naar kijken. Je hoort van me!

david op: 17-01-2025 22:23

Dit is opgelost. Het probleem zat hem in de vorm van Zuid-Holland. Mogelijk moet je de cache van de browser legen (of een hard reload doen) om het resultaat te zien.

Het kan zijn dat het probleem ook bij andere vormen aanwezig is, mocht je het nog een keer tegenkomen laat het maar weten.

Bedankt voor het melden!

Hulpmeester Koert op: 18-01-2025 17:52

Ik heb het opnieuw geprobeerd en dit keer trad het probleem niet meer op.

Hartelijk dank voor de hulp!