Kleur van water
Kleur van waterHulpmeester Koert op: 18-01-2025 17:57Wanneer ik een nieuwe kaart maak, krijgt water standaar een vrij felle blauwe kleur. Wanneer ik zoek zie ik wel eens andere kaarten met een zacht blauwe kleur. Ik heb geen idee hoe de makers van die kaarten dat voor elkaar hebben gekregen. bijvoorbeeld deze: topomania.net Is het mogelijk om zelf de kleur van water in te stellen? Groet, |
Kleur van waterdavid op: 19-01-2025 20:33Op je eigen kaarten kan je de kleuren van alle vormen aanpassen naar smaak. Er zijn ook kant en klare kleurenschema's die je kan gebruiken om de kaart in 1x opnieuw te kleuren. Maar het kan dus ook per vorm. Dit is in het kort hoe je het doet:
Sla de kaart op Maar er is een uitgebreidere beschrijving beschikbaar in het Informatie menu onder 'Kaarten maken' |
Kleur van waterHulpmeester Koert op: 20-01-2025 12:01Hallo David, Als ik een watervorm zou toevoegen aan mijn kaart, kan ik inderdaad de kleur veranderen. Mijn vraag gaat meer over de standaard waterkleur van de achtergrond wanneer je een nieuwe kaart aanmaakt. Ik heb het idee dat dit niet te veranderen is, maar ik kan me vergissen? Groet, |
Kleur van waterdavid op: 22-01-2025 21:34Die kleur is voor alle kaarten hetzelfde. Het is de waterkleur van de achtergrondkaart (openstreetmap kaart). De kleur is helaas momenteel niet instelbaar voor de gebruiker. In theorie is het mogelijk maar het zit dus niet in de instellingen. |