Russische plaatsnamen
Russische plaatsnamenAndriesW op: 08-05-2014 23:31Hallo David, |
Russische plaatsnamendavid op: 08-05-2014 23:31Hoi Andries, Alle toponiemen worden zoveel mogelijk vertaald naar de taalinstelling van de gebruiker. Dat zal Nederlands zijn in jouw geval. Maar als een plaatsnaam geen vertaling in de database heeft dan wordt standaard de Engelse naamgeving gebruikt. Als je me de namen doorgeeft van de plaatsen waarvoor een Nederlandse benaming gebruikelijk is dan kijk ik waarom de vertaling ontbreekt en probeer het te herstellen. groeten, David |
Russische plaatsnamenAndriesW op: 08-05-2014 23:31Welke taalinstelling heb je het dan over? Die van de broswer? In TopoMania zie ik alleen hoe ik de Interface Taal kan veranderen. |
Russische plaatsnamendavid op: 08-05-2014 23:31Ik heb het over de taalinstellingen bij de instellingen van je profiel op de site. Daar kan je kiezen om de kaart in een andere taal te laten zien (handig voor internationale scholen). De database gebruikt voor de naamgeving inderdaad de Wikipedia en voor elke toponiem worden zoveel mogelijk vertalingen gezocht in de Wikipedia. De plaatsen die je noemt hebben een Nederlandse pagina dus daar is het ergens niet goed gegaan. Ik heb het (voor die plaatsen) inmiddels hersteld. |
Russische plaatsnamenAndriesW op: 08-05-2014 23:31Deze zes plaatsen kunnen nog worden omgezet naar de Nederlandse transliteratie: |
Russische plaatsnamenAndriesW op: 08-05-2014 23:31Als ik dan toch bezig ben dan noem ik meer dingen die me zijn opgevallen voor de kaart Rusland: |
Russische plaatsnamendavid op: 08-05-2014 23:31Hoi Andries, Je gaat iets te snel voor mijn tempo, maar ik ga alle punten oppakken. Mocht je met een hoop bevindingen komen dan wil ik je vragen om de punten per mail te sturen, dan krijg ik een beter overzicht. Voor dit weekend staat een lang verwachte update op de planning, maar daarna pak ik jouw punten op. Bedankt voor je oplettendheid! |
Russische plaatsnamenAndriesW op: 08-05-2014 23:31Hoi David, |
Russische plaatsnamendavid op: 08-05-2014 23:31De vertalingen zijn doorgevoerd. De kaartniveaus zijn ook aangepast. |