inzoomprobleem

inzoomprobleem
GertBorreman op: 17-06-2013 17:09

Hallo David,

er gaat nog altijd meer tijd tss een antwoord en een nieuwe opgave bij het inzoomen. Wordt dit gecompenseerd met meer punten of is hier nog niets aan veranderd?

gr

Gert

 

inzoomprobleem
Souldexdulp op: 17-06-2013 17:09

celine luggage The size of Mini Birkin is only 14 cm; you can carry it to all kinds of parties. The standard Mini Lin canvas however, is speckled with the LV logo, quatrefoils and flowers, all reminiscent of the Japanese influences of the late 1800's. Born in a cave located in Cyliene of Arcadia, Hermes climbed out of the cradle and stole 50 nandies of Apollo soon after he was born. celine bags online Moving into new house, some useful items can only be left. The stylish Monogram Canvas Manhattan Louis Vuitton handbag priced at $1,680 is a best proof. the hermes bags company maintaining a tight rein on production and shoppers showing no lack of appetite for the latest luxury pieces, that sales improvement looks pretty much assured.. celine luggage bags For this reason, for that girls that will be wanting to get the luxurious clutches, they been by no means on its own throughout their nearby pressing necessitate in the in addition to around the globe. Koenigsegg CCX?we're very particular that you're not aware of the fact that Swedish individuals can take shape excellent supercars, this is an excellent instance and could be your own for 545,568 Dollar. The Louis Vuitton Neverfull Monogram Handbag has all the requirements indicated here.. Djokovic, who lives in Monaco and lost to eight-times champion Rafa Nadal in last year's final at the first big claycourt event of the season, sprained his ankle playing for Serbia in the Davis Cup last weekend. This website is viewable by the public and only members can comment and participate. http://www.mywwlive.com/brands/tomsoutlet.aspx.html IACC International Anti Counterfeiting Coalition may be trying to track the counterfeiting industries around the world and have published their findings. additionally they start looking at practicality. http://www.smucup.com/brand/faq.html So Hermes offers many choices beginning from.. I've never owned one, but I've always coveted. http://www.troyts.com/hermesbags.html How lovely it would be if you've got a handbag for on a daily basis of the week without needing to repeat them. So if you involve finding. http://www.delty.net/delty_faq.php.html Makedonija. C'est une dclaration que vous voudrez rendre un vnement tapis rouge ou un parti. I like stuff like that. Around the other side in the world inside the Philippines, iReporter jvabellar says a number of people may well be consuming 12 grapes once the clock strikes midnight.. http://www.votts.com/faq/celinebags.html Significantly less than 200 folks to exaggerate the info to convey that 1000's of people to Hangzhou siege Taobao; the banner of "Baochibaozhu deal tourism" Hangzhou day tour under the banner of incitement to deceive the vendor to Hangzhou, but even lunch "; microblogging, community forums and various general public channels frequently exaggerated the function, declared the Hangzhou SWAT", "riot police mobilized, Hangzhou is now the" most widely used "rights city. Are you one of those lucky folks? If you an hour glass type, then the more full length outer wear that draws-in or pulls-in around your waist area will be best.} {You might want to keep in mind that fashions change, and so perhaps choose something that won be so terribly out of fashion in a year or so. toms shoes outlet And yes, these are very important if you would like to create your very own story. The sheer volume of their collections has louis vuitton bags outlet made the brand a world leader of high fashion in many countries, not just some countries in Europe and in the United States. That's right: no skerrick of foundation. cheap toms outlet shoes He got at the same time collaborated diverse play painters for their video lessons in addition to of his concerts which include UK-based artist Showy P, excellent Indian native artists Lata Mangeshkar in addition to Asha Bhosle, in addition to movie star Iranian artist Googoosh. There is of course no mass transit and very little is within walking distance. That said, my personal favorite in the line is by far the Cabas MM Monogram Sabbia in pink. cheap toms shoes The edgy girls are what the fashion industry is all about these days - super pale, super skinny, super young, super dispensable, super flat-chested, super mysterious, and not most people's idea of a super model.. he did notothing, now a great for npersonally to haggle with, ke good care of all all the aftface via Zhang Qingxiu stly cannot drink. In other term, you purchased a noticeable luxurious bag, whilst really, you have expended far too a lot funds on invisible time.. sneaker isabel marant Alternatively, they may be planning to connect significantly extra value after with it when compared with any moment.. There are two dimensions in this sequence: PM and GM which measure at twelve.6 x 9 x seven.1 and 16.1 x ten.6 x 7.9 respectively. There are several large makers of fake Louis Vuitton Handbags. isabel marant sneakers online I really want your can purchase one unique and cheap handbag to show my special taste to other girls. Require the children seeing that appreciably since possible through the production of the newest family unit. Hello Ladies/Gents, I would like to today remind all members of the importance of insuring your Louis Vuitton/purse collection. isabel marant sneakers online The label is LV monogram appears on most of its products, ranging from luxury trunks and leather goods to ready-to-wear,. As a result, the journalist wrote, the pop diva's "soul is saved.". Considering animals reminded him of the ostrich he previously associated with the pet store.

inzoomprobleem
david op: 17-06-2013 17:09

Hoi Gert,

Ik heb er wel al naar gekeken. Ik dacht dat ik begreep wat er gewijzigd was, maar toch niet.

Het is inderdaad zo dat de tijd die nodig is om in te zoomen niet in je bonustijd wordt gecompenseerd. Elk zoom kost ongeveer 1 seconde en die gaat dus van je bonus af. Dat is niet eerlijk, maar het is wel altijd al zo geweest. Ik zal dit in een volgende versie verhelpen en laat het dan even weten.

Het blijft overklaarbaar dat je de ervaring hebt dat het vroeger anders ging. Het zou kunnen dat er zooms zijn toegevoegd aan een kaart en dat je de score vergelijkt met de periode ervoor.

[edit]

Nee, niks onverklaarbaar, jij en Andries hadden al die tijd gelijk! Ik heb gevonden wat er anders is dan voorheen en ga het zo snel mogelijk repareren. Je hoort van me.

groeten,

David

inzoomprobleem
david op: 17-06-2013 17:09

Beste Gert,

Er staat een nieuwe versie online. Ik heb een aantal zaken aangepast:

  • de vertraging bij inzoomen is verleden tijd (bedankt voor het consequent melden van dit probleem!)
  • er is een extra 1.5 seconde bedenk tijd ingelast bij het starten van de oefening (de seconden teller begon eigenlijk te vroeg te lopen)
  • ik heb een paar afrondingen uit de bonustelling verwijderd. De bonustelling moet hierdoor consequenter zijn (puntje van Andries). Met hierbij de opmerking dat een tijd in seconden misschien niet precies genoeg is voor de ware topotoppers ;-).

Alles bij elkaar moet je wel verschil merken. De scores gaan nu waarschijnlijk iets hoger uitvallen.

Ik ben benieuwd wat dit gaat betekenen voor de Highscores Alle Tijden... Keyser Soze heerst nog altijd...

topomaniakale groeten,

David

inzoomprobleem
AndriesW op: 17-06-2013 17:09

Goed werk David, al moet ik het nog uitgebreider testen. :-)

De vertraging bij inzoomen lijkt inderdaad verdwenen. Dat scheelt een stuk.

De extra 1.5 seconde bedenktijd is bij het Invulspel en Multiple Choice heb ik gezien. Het te vroeg lopen van de secondeteller was me niet direct opgevallen al kan ik me dat wel inbeelden omdat ik wel regelmatig heb gekeken wat de tijd is na het eerste antwoord. Bij de nieuwe instelling zou ik zeggen dat er nu een halve seconde bedenktijd te veel is.

Voorlopig blijf ik me voornamelijk concentreren op het voltooien van goede scores op alle onderdelen van alle beschikbare kaarten. En dus het verstevigen van mijn eerste plaats op de lijst van Totalen per gebruiker. Leuk om ook moeilijke kaarten al oefenend telkens beter te leren kennen.
Daarna wordt het tijd om vol te gaan voor de koppositie in de Highscores Alle Tijden.

TopoMania is erg verslavend!
Gunstig voor mijn topografische kennis.

inzoomprobleem
AndriesW op: 17-06-2013 17:09

Trouwens... met heerenveen forever inmiddels op nummer 2 op de lijst van Totalen per gebruiker, waarschijnlijk ook een Fries, lijkt er sprake van een Fryslân Boppe!

inzoomprobleem
GertBorreman op: 17-06-2013 17:09

Fantastisch! Fijn dat het opgelost is.

Wat de scores betreft, ik concentreer me liever op het namenspel en ben minder geïnteresseerd in de andere spelletjes (en daarmee de totaalscore) omdat ik van oordeel ben dat dat het spel is dat ware kennis van de topo het beste reflecteert. Als ik een sport van topo zou maken, dan zou ik dat m.a.w. met het namenspel doen, ook al omdat dit spel gecombineerd wordt met een andere interessante vaardigheid, nl snel blind typen. Andries zal het wel niet helemaal met me eens zijn, maar meningen verschillen wel eens meer in deze wereld, dus een echt probleem is dat niet.smiley

Ik heb wel nog veel werk tegen Andries (zelfs in het namenspel), dus ja, Andries is en blijft een taaie tegenstander. Fijn dat die er zijn!

Sportieve topo-groeten

Gert

 

 

 

inzoomprobleem
AndriesW op: 17-06-2013 17:09

Eigenlijk ben ik het wel met je eens, Gert.

Ik speel de andere speltypen om verschillende redenen. Ze zijn ideaal om (moeilijke) kaarten stap voor stap te leren doordat de spelvormen minder moeilijk zijn én door de variatie die ze bieden.  En omdat ze nou eenmaal beschikbaar zijn en de scores worden bijgehouden... kan ik het niet laten om voor alle kaarten ook per speltype voor de hoogste score te gaan.

Het was me al opgevallen dat jij je concentreert op het namenspel en het behalen van topscores per kaart. Je hebt al een mooi aantal van mij verbeterd. Je mag heroveringspogingen van me verwachten!
Zo een beetje onderlinge competitie maakt het extra leuk om TopoMania te spelen. Het is en blijft een prachtige website.

Succes en veel plezier!

Andries
 

inzoomprobleem
AndriesW op: 17-06-2013 17:09

Spijtig genoeg blijkt het probleem van de afwijkende bonustelling nog te bestaan. Ik heb alweer een paar keer gehad dat een snellere tijd en foutloos soms een lagere score oplevert in plaats van een hogere. En dus andersom, dat als ik één of enkele seconden langzamer ben dit soms toch wél een hogere score oplevert.

inzoomprobleem
AndriesW op: 17-06-2013 17:09

Leuk trouwens, de vernieuwingen die blijven komen, zoals het duidelijk zichtbaar zijn van je eigen scores in de high score lijsten en de mogelijkheid om scores te twitteren.

inzoomprobleem
david op: 17-06-2013 17:09

Hoi Andries,

Er kan een verschil in de bonus zitten van maximaal 1 seconde. De secondeteller rond naar beneden af dus in het ergste geval kan het verschil bijna 1 seconde zijn. Je kan dit controleren door het verschil in scores tussen twee tijden te nemen en dat te delen door het verschil in seconden, heel veel meer dan de waarde die je dan hebt hoort een score niet af te wijken. Op kleinere kaarten zal de afronding wat duidelijker merkbaar zijn dan op grotere kaarten.

Misschien kan je anders een paar keer de score + tijd bijhouden en me de resultaten mailen?

p.s.

Ik wil nog wel een keer proberen de scores preciezer te krijgen, maar het is een delicate kwestie. Zodra er afwijkingen optreden t.o.v. vroeger krijg ik de topscoorders op m'n dak. ;-)

inzoomprobleem
GertBorreman op: 17-06-2013 17:09

Proficiat aan Andries voor het zo snel heroveren van de eerste plaats op heel wat kaarten in het namenspel. Ik zal me (hopelijk voorlopig) moeten tevreden stellen met een tweede plaats op die kaarten. Ook van mijn kant mag je je verwachten aan heroveringspogingen. Het kan wel wat langer duren want.... vrije tijd is een schaars goed en ... er zijn ook nog andere hobby's die aandacht verdienen (waarmee ik niet wil gezegd hebben dat Andries die niet heeft natuurlijk) Volgens mij is Andries vaardig in minstens 35 talen.

Topogroeten

Gert

 

 

 

 

inzoomprobleem
AndriesW op: 17-06-2013 17:09

Bedankt Gert.
Ja, het vraagt wel wat investering in tijd en concentratie... en volharding. Voor het heroveren van eerste plaatsen wordt dat alleen maar meer nu de lat telkens iets hoger komt te liggen. TopoMania werkt best wel verslavend waardoor ik andere bezigheden en hobby's de laatste tijd wel eens wat heb laten liggen.
Qua talenkennis ben ik bezig met een inhaalslag nadat ik er in mijn schoolperiode weinig van had gemaakt. Momenteel bezig met Latijn. Het bestuderen van de topografie van 35 landen gaat toch net iets gemakkelijker... al valt het al niet mee om die kennis op peil te houden. Scoren op de moeilijkere kaarten is toch vooral een kwestie van goed gebruik van kortetermijngeheugen.

Ik ben benieuwdnaar de eerste resultaten van je heroveringsdrang... en hou je in de gaten.

TopoTopo!

Andries