Symbool bij zelf kaarten maken

Symbool bij zelf kaarten maken
TomK op: 18-05-2013 22:45

Beste David,

Fijn dat je nu ook zelf kaarten kan maken.
Ik heb wel een paar vragen/opmerkingen.

Waarom kan je alleen bij plaatsen een symbool kiezen? Bij een plaats kan je wel een watersymbool kiezen, maar bij water niet.

Zou het ook niet handig zijn als je zelf een plaats kon toevoegen? Het hoeft dan niet meteen in de de database, maar voor 'eigen gebruik'? 

Ik ben nu bezig met Polen, Tsechië en Slowakije en bv. het Ertsgebergte moeten we leren, maar staat niet in de database.

Groeten van Tom

Symbool bij zelf kaarten maken
david op: 18-05-2013 22:45

Hoi Tom,

Je hebt gelijk, dat zijn twee verbeterpunten. Ik zet ze op de todo lijst voor een van de volgende versies. Er komt trouwens een nieuwe functie waarmee je ontbrekende onderdelen kunt aanvragen. Maar zelf een punt kunnen toevoegen blijft natuurlijk het makkelijkst. Er wordt aan gewerkt.

groeten,

David

Symbool bij zelf kaarten maken
david op: 18-05-2013 22:45

Ik heb het Ertsgebergte voor je toegevoegd aan de database. Je moet even zoeken onder de Engelse naam: "Ore Mountains" en dan zelf even de Nederlandse naam invullen (vertaling komt later).

Succes,

David

Symbool bij zelf kaarten maken
TomK op: 18-05-2013 22:45

Dank je voor het Ertsgebergte.

Ik zoek nu nog:

- Wroclaw en Lodz in Polen

- Het Bohemerwoud

En de rivieren: Wisla en Moldau.

 

Ik hoop dat je die ook kan toevoegen.

Groetjes van Tom

Symbool bij zelf kaarten maken
david op: 18-05-2013 22:45

Hoi Tom,

Lodz, Wroclaw en Wisla zaten al in de database. Het probleem is dat ze alleen gevonden worden met de Poolse spelling. Zoek maar op: Łódź, Wrocław en Wisła

(dit komt door de Poolse letter Ł die toevallig in alle drie voorkomt)

De Moldau en het Bohemer Woud heb ik toegevoegd.

TopoMania gebruikt de spelling uit de Wikipedia, dus een goede tip als je iets niet kunt vinden is: zoek eerst in de Nederlandse Wikipedia en gebruik de exacte spelling die daar wordt gebruikt. Je kan in tweede instantie ook nog de Engelse spelling uit de Engelse Wikipedia gebruiken.

Succes,

David

Symbool bij zelf kaarten maken
TomK op: 18-05-2013 22:45

Bedankt.

Ik zie alleen nog 1 ding.
Ik zoek Kosice als 1 na grootste stad in Slowakije en niet als gemeente in Tsechië.
Ik hoop dat je die ook nog kunt toevoegen, dan is mijn kaart compleet :)

Het was wel leuk om zelf een kaart te maken.

Groetjes van Tom

Symbool bij zelf kaarten maken
TomK op: 18-05-2013 22:45

Sorry, nu zie ik 'm wel. Was zeker nog niet wakker.