Kleine afwijkingen in highscores
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Oh werkt het inderdaad op die manier? |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Mwuhahahahahahah. |
Kleine afwijkingen in highscorestucje op: 18-04-2013 16:16ik haat je elke ochtend jou hichscore bovenaan |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Misschien is het zo dat bij een bepaalde tijd achter de komma de afronding misloopt? |
Kleine afwijkingen in highscoresdavid op: 18-04-2013 16:16Hoi Andries, Ik weet niet waar dat aan kan liggen. Ik zal binnenkort nog een keer kijken of ik iets kan vinden. groeten, David |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Nog steeds valt af en toe op dat er iets niet klopt met de scores. Zoals op de kaart Landen en hoofdsteden van Zuid-Amerika: |
Kleine afwijkingen in highscoresGertBorreman op: 18-04-2013 16:16ja, er is natuurlijk geen inzoomspel, ik heb het over het invulspel (namenspel?) en meer specifiek over het inzoomen bij dat invulspel ja. Succes met de verbeteringen Gert |
Kleine afwijkingen in highscoresdavid op: 18-04-2013 16:16Even een vraagje aan Gert, je had het over het "inzoomspel" waar de vertraging in zat, dus ik nam aan dat je bedoelde dat er bij het inzoomen op een kaart vertraging optrad, blijkbaar gaat het over de namen oefening. Dus geen vertraging bij inzoomen, alleen bij het namenspel? |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Ja dat overkomt me regelmatig en ik weet dat dat punten kost dus vaak begin ik dan meteen of daarna weer opnieuw om voor een foutloze poging te gaan. |
Kleine afwijkingen in highscoresGertBorreman op: 18-04-2013 16:16Het gaat niet om alle typfouten, volgens mij worden alleen punten aangerekend als je een naam te snel bevestigt met de enter-toets waarin nog een tikfout zit, ook al geef je daarna alsnog het correcte antwoord. Dikwijls ligt dat gewoon aan te snel typen maar steevast zal je dan nooit op het einde te boodschap krijgen: uitstekende score, je bent een kei, maar wel: 'bijna alles juist...etc' wat dan volgens mij toch wil zeggen dat je ook minder punten krijgt. Daarin ligt volgens mij de verklaring, het duurde ook even vooraleer ik dat door had.
|
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Zojuist uitgeprobeerd op de kaart Continenten met allerlei pogingen in dezelfde tijd en de ene keer zonder typefouten, andere keer met eentje, weer andere keer met vele. Nee, dat is toch niet wat het verschil maakt. De score pakt elke keer net iets anders uit en vele typefouten en hoog in de 30 sec. kan hogere score opleveren dan foutloos typen en laag in de 30 sec. |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Twee dingen die me zijn opgevallen aan de highscores: |
Kleine afwijkingen in highscoresGertBorreman op: 18-04-2013 16:16Hallo Andries en David, de verklaring zou hierin kunnen zitten: op het einde van een plaatsnaam bij het invulspel ook maar even je returntoets aanraken en je nadien verbeteren wordt aanzien als een fout, ook al dacht ik eerst dat dit niet aangerekend zou worden als een niet-correcte score omdat het slechts gaat om een verbeterde tikfout. Ik heb gemerkt dat een snellere tijd hier idd leidt tot lagere punten, maar .... of dit onfair is, daar kan je over discussiëren, denk ik. Mss is het niet echt nodig hier punten voor aan te rekenen omdat het gaat om een verstrooidheid in het snel tikken en niet om een fout van het niet weten van een plaatsnaam. Enfin, zolang David blij is met onze feedback kunnen we maar melden wat onze ervaringen zijn. Topogroeten Gert
|
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Hoi David, |
Kleine afwijkingen in highscoresdavid op: 18-04-2013 16:16Hoi mannen, Ik heb gelukkig nog geen zenuwinzinking gehad :-) Wel ben ik druk bezig met het maken van topomania apps voor iPad en Android, dus vandaar de verminderde aandacht voor de scores. Maar het issue staat wel degelijk nog steeds op de agenda, Ik weet inmiddels wat er misgaat met de langere tussentijd bij het inzoomen. Sinds de vorige versie is de berekening van het in te zoomen gebied veranderd en dit veroorzaakt de vertraging. Dat het zoveel zou schelen had ik me niet gerealiseerd. Het kan in elk geval opgelost worden en dat komt in een volgende versie. Het punt van de lagere scores bij betere tijden heeft te maken met afrondingen. Ik kan de afrondingen er uit halen maar ik ben bang dat er dan weer ongelijkheid met voorgaande scores gaat optreden, dus dat laat ik voorlopig zitten. Het punt van het toeschrijving van een score aan een andere speler kan ik nog niet plaatsten. Ik weet bijna zeker dat dit niet echt kan gebeuren omdat de code daarvoor geen ruimte laat. Het moet volgens mij dus iets met de weergave in de lijsten zijn. Maar waar het zit ben ik nog niet achter. Ik laat het weten als er verbeteringen zijn aangebracht. Ondertussen blijf ik blij met de feedback ;-) |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Gert, dat dacht ik in eerste instantie ook. Een enkele keer ging het inderdaad om gelijke scores. Meermaals ging het wel degelijk om een verbetering en niet evenaring van de high score, die dan eveneens aan anderen werd toegeschreven. |
Kleine afwijkingen in highscoresGertBorreman op: 18-04-2013 16:16neen, het zit zo: als je een score haalt die nadien wordt geëvenaard door iemand anders, dan blijft deze score ten alle tijden staan, ook al wordt er nadien een hogere score gehaald. Het wil dus niet zeggen dat iemand een bepaalde score nooit gehaald heeft, maar dat er ooit sprake was van een gelijkspel, alleszins dat is mijn ervaring. Dan nog altijd het volgende probleem David: bij het inzoomspel zit sinds een tijd een duidelijke vertraging op het spel (tijd tussen antwoord en nieuwe opgave ligt wel twee keer zo hoog), waardoor de totale tijd groter wordt en dus het aantal behaalde punten uiteraard minder? Met vriendelijke groeten Gert ps Ik hoop echt dat je stilletjes aan geen zenuwinzinking krijgt van de feedback waaronder je wordt bedolven? Het zou me niet verwonderen. |
Kleine afwijkingen in highscoresdavid op: 18-04-2013 16:16Ik denk er wat misgaat met de weergave in de lijsten, ik kom daar op terug als ik weet wat er fout gaat, de scores worden wel goed opgeslagen. Ik zal verder kijken of ik de nauwkeurigheid met tijden en punten nog kan verbeteren. |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16En nu een score van 1:10 die resulteert in een score van bijna 100 punten lager dan die van 1:15. |
Kleine afwijkingen in highscoresAndriesW op: 18-04-2013 16:16Nog twee voorbeelden van beide punten: Bij het invulspel voor de kaart Gelderland en Overijssel haalde ik een tijd van 1:15 en later weer en toch kreeg ik de tweede keer duidelijk meer punten (beide keren foutloos). Die score lag nog slechts 85 punten onder de topscore van Keyser Soze. Later scoorde ik 1:11 en foutloos dus een ruime topscore? Nee, ik kreeg 2 punten minder dan de poging met 1:15. |
Kleine afwijkingen in highscoresdavid op: 18-04-2013 16:16Hoi Andries, Ik zal binnenkort naar beide punten kijken. Het lijkt me dat het niks met het snel verversen te maken heeft, want de punten zijn weggeschreven zodra je de melding in het spel te zien krijgt. |