Gebruikte technologie

Gebruikte technologie
jgoor op: 08-01-2013 16:26

Hallo,

Ik vraag mij af waarom deze (overigen prachtige mooie site) met Flash is gemaakt.

Flash wordt sinds een tijdje aktief uitgebannen door  o.a. Apple en alle fabrikanten welke Android gebruiken).

Een goed voorbeeld is: tablets / smartphones.

Steeds meer mensen hebben er een en wat is mooier dan je kind met een bijvoorbeeld een tablet zijn/haar topo te laten oefenen? Welnu: Flash draait niet op tablets of smartphones.

De site is echt heel mooi en het initiatief is geweldig. Niets kan m.i. tippen aan deze functionaliteit.  Ik vraag mij echter af hoe de makers de toekomst zien van de site en hoe ze de toenemende aantal flash-werende apparatuur willen laten gebruiken...

Zoals ik het nu zie is Flash een taal die het niet lang meer redt; de kritische massa is inmiddels bereikt en o.a. HTML5 en Java nemen de overhand.

Kan iemand mijn zorgen wegnemen..?

Gebruikte technologie
david op: 08-01-2013 16:26

Hoi jgoor,

Leuk dat je hierover meedenkt!

De reden dat Flash wordt gebruikt is omdat TopoMania oorspronkelijk gebouwd is met Flash in de tijd dat er nog geen alternatieven waren. 

Op dit moment wordt gewerkt aan een uitbreiding van de bestaande webkaarten. Bij elke kaart op topomania is ook een webkaart beschikbaar. Deze webkaarten zijn zonder Flash te gebruiken. De huidige webkaarten kunnen alleen nog maar de onderdelen laten zien, maar in de toekomst ook gebruikt worden om mee te oefenen.

Als het zover is zal topomania ook geschikt zijn voor tablets. Voorlopig nog maar even op de pc of laptop (en die zijn voorlopig nog volop beschikbaar op school en thuis ;).

groeten,

David

Gebruikte technologie
riaatje op: 08-01-2013 16:26

Ik deel volledig deze problematiek. Ipads zijn niet meer over het hoofd te zien. Oefenen in de wagen op je Ipad of je Iphone en je kinderen of kleinkinderen daar onderweg mee bezighouden, is haast een must geworden.

 

Ria

Gebruikte technologie
david op: 08-01-2013 16:26

In deze discussie moet niet vergeten worden dat topomania veel gedetailleerde kaarten heeft die het best tot zijn recht komen op een groot scherm. De tablet is nuttig maar niet voor alle software even geschikt. Topomania op een telefoon lukt al helemaal niet.

Er zijn andere topo oefen programma's voor de tablets, maar deze programma's dekken bij lange na niet de oefenstof die in topomania beschikbaar is.

Overigens kan topomania wel op een Android tablet gebruikt worden. Ook op Jelly Bean waar de Flash player niet langer standaard meegeleverd wordt, kan de player nog steeds geinstalleerd worden.

Gebruikte technologie
riaatje op: 08-01-2013 16:26

Je hebt natuurlijk gelijk dat het niet kan op een Iphone, dat was dom van mij. Op een tablet zou het dan weer wel gaan, behalve de meer uitgebreide kaarten.

Maar geen probleem, topomania blijft toch de beste oefensite. Dan maar niet op de tablet.