Klikbaarheid bij veel plaatsen op een kluitje

Klikbaarheid bij veel plaatsen op een kluitje
kipsoep op: 03-01-2013 20:21

Bij een paar kaarten heb ik het probleem dat ik in de spelmodus waarin de plaatsen aangeklikt dienen te worden, de plaats wel weet te vinden, maar niet aangeklikt krijg.

Bij de kaart van Europa (cito 100) bijvoorbeeld, zijn de volgende plaatsen heel lastig of niet aan te klikken:

  • Gent (ligt te dicht op Antwerpen)
  • Antwerpen (systeem kiest brussel vaak)
  • De Schelde (niet eens te zien, zelfs niet nadat de laatste hint 'em zelf pakt)
  • Keulen (systeem kiest altijd Bonn)

Overigens lijkt het te verschillen wanneer de volgorde anders is. Zo lijkt Gent voor Antwerpen aanklikken makkelijker dan andersom.

Ik heb dit zowel in Firefox als Chrome, en gebruik in beide volledig scherm. (Resolutie breedbeeld 1650x1080) Dit lijkt me qua resolutie hoog genoeg, omdat veel school PC's het nog met 1024 x 768 moeten doen, en het lijkt me de bedoeling dat het daar ook op werkt.

Op het forum las ik dat sommige kaarten soms auto zoomen op regio. Dat zie ik niet bij deze kaart, maar ik weet niet of dat soms aan mijn PC ligt. Hoort deze kaart ook auto te zoomen? Of is er een truukje om de kaart handmatig nog iets verder in te zoomen? Lukt mij namelijk niet..

Klikbaarheid bij veel plaatsen op een kluitje
david op: 03-01-2013 20:21

Hoi kipsoep,

Er zijn inderdaad kaarten waar eigenlijk teveel items op staan, of items die te dicht bij elkaar liggen, of items die zo klein worden dat ze moeilijk klikbaar zijn. De CITO kaart is zo'n kaart. Ik kan daar helaas niet veel aan veranderen.

De CITO kaart zoomt niet automatisch in, dus dat ligt niet aan je pc. Dit is per kaart verschillend. Deze "overvolle" kaarten zijn eigenlijk het geschiktst om zelf een eigen niveau mee te maken waar minder items op staan.

succes,

David

Klikbaarheid bij veel plaatsen op een kluitje
puckvallentgoed op: 03-01-2013 20:21

dat heb ik met het verenigd Koninrijk!

dan wil ik een rivier aanklikken maar dat ligt dan te dicht bij de rand enzo dan doet ie het niet

 

 

Klikbaarheid bij veel plaatsen op een kluitje
Rocco058 op: 03-01-2013 20:21

De kaart van zuid-west Azie heeft hetzelfde bij Bahrein en de hoofdstad Manamah.

Je kunt alleen de hoofdstad aanklikken maar het land Bahrein niet.

Klikbaarheid bij veel plaatsen op een kluitje
ronnyloncke op: 03-01-2013 20:21

is er iemand die mij kan vertellen hoe je Gent ,Belgie of Luxenburg (land) kan aanstippen op de kaart van Europa, bij mij lukt dit niet. Ze staan te dicht op elkaar.