highscores worden vaak niet geteld

highscores worden vaak niet geteld
riaatje op: 21-07-2012 13:58

Regelmatig krijg ik de melding dat ik een highscore voor alle tijden behaalde en toch gaat mijn aantal highscores dan niet omhoog. Kan dat?

Ik had het bv net met Flevoland en Utrecht (het aanwijsspel). Maar het gebeurt wel vaak.

highscores worden vaak niet geteld
david op: 21-07-2012 13:58

Hoi riaatje,

Dat klopt, in de lijst "totalen per gebruiker" zie je het totaal van je highscores, per kaart en per spel. Voor elke kaart en spel telt de hoogste score mee. Omdat er 5 spellen zijn kan je per kaart maximaal 5 scores halen.

groeten,

David

 

highscores worden vaak niet geteld
riaatje op: 21-07-2012 13:58

Maar als mijn nieuwe highscore hoger is dan mijn oude, zou die toch moeten vervangen worden. Of niet?

highscores worden vaak niet geteld
david op: 21-07-2012 13:58

Ja, het aantal punten hoort dan hoger te worden, het aantal scores blijft gelijk als je eerder een highscore hebt gehad op dezelfde kaart/spel combinatie.

Ik dacht dat je het aantal scores bedoelde.

highscores worden vaak niet geteld
riaatje op: 21-07-2012 13:58

Ja, ik bedoelde het aantal scores. Bv: iemand anders heeft de highscore voor een bepaald spel - ik doe beter voor datzelfde spel - mijn punten gingen dan omhoog, maar ik kreeg geen hoger aantal highscores.

En toch snap ik het niet goed!

Het aantal highscores is dus beperkt tot  het aantal kaarten x 5? Hoeveel highscores zijn dan maximaal mogelijk?

Als je één keer dat maximum van 5 highscores hebt behaald per kaart, kan je dan enkel nog punten bijwinnen ?

highscores worden vaak niet geteld
david op: 21-07-2012 13:58

Ja, precies!

  • Het aantal scores is maximaal: 5 x het aantal kaarten op de site
  • Een highscore is de hoogste score van iedereen bij een kaart/spel (alltimes, per week of per dag)
  • Bij de optelling wordt altijd je eigen hoogste score gebruikt, of dat nu een highscore is of niet.

Je kan altijd hoger komen door beter te scoren op een kaart. Maar een highscore voor deze week geeft niet perse een hogere totaal score omdat je vorige week misschien een hogere score had. Een highscore voor alle tijden, of een hogere persoonlijke score moet altijd een hoger totaal geven.

Om hoog in het eindklassement te komen is het dus van belang om zoveel mogelijk verschillende kaarten en spellen te spelen.

Is het duidelijk? Kan je je vinden in het systeem of heb je ideeen voor verbetering?

highscores worden vaak niet geteld
riaatje op: 21-07-2012 13:58

Ja, het wordt me nu wel duidelijk.

Toch zou het ook leuk zijn om voor elke kaart en elk spel ook een lijst te maken met Highest scores ooit. Ik bedoel dan dat je van die lijst verdwijnt en vervangen wordt als iemand beter doet. Maar dat zou dan een lijst worden van "aantal spellen x 5" elementen.Ik denk dat dit een extra uitdaging wordt.

Maar van dit soort zaken heb ik weinig verstand, misschien kan dat wel niet??????

highscores worden vaak niet geteld
david op: 21-07-2012 13:58

Je kan voor elke kaart de hoogste scores bekijken. Op de pagina Highscores per kaart staat het overzicht op volgorde van score. Als je op het icon achter de kaart klikt krijg je alle hoogste scores van die kaart te zien.