Werkbladen: in pdf is soort nummering altijd decimaal

Werkbladen: in pdf is soort nummering altijd decimaal
menno@mailinator.com op: 17-04-2012 20:48

Als ik bij de werkbladen de soort nummering zet op Verschillend per type, zie ik direct de kaart veranderen en staan er cijfers, letters, romeinse cijfers en dergelijke in beeld. Maar als ik vervolgens op de knop Werkblad maken klik, verandert het ineens weer in decimaal (alleen maar cijfers) en in de PDF zijn het ook alleen maar cijfers...

Werkbladen: in pdf is soort nummering altijd decimaal
david op: 17-04-2012 20:48

Ok, ik zal er morgen naar kijken. Bedankt voor het melden!

Mocht je nog meer dingen tegenkomen dan hoor ik het graag.

Edit:

Het probleem met de nummering is opgelost.

Werkbladen: in pdf is soort nummering altijd decimaal
menno@mailinator.com op: 17-04-2012 20:48

Ja nu werkt het goed, dankjewel!

Werkbladen: in pdf is soort nummering altijd decimaal
menno@mailinator.com op: 17-04-2012 20:48

Toch nog een opmerking over het werkblad met nummering = Verschillend per type: Bij het invulblad (met de lege regels waar je de topo-namen in moet vullen) staan de cijfers, letters, Romeinse cijfers door elkaar. Bijvoorbeeld:

  • a.
  • 1., 2. enz. t/m 7
  • b.
  • I.
  • 8.
  • c.
  • 9 t/m 13
  • i en ii
  • etc.

Dus per type staan ze wel in de goede volgorde, maar alle types staan door elkaar. Ik vind het overzichtelijker als het per type gesorteerd staat (mogelijk zelfs met de typebeschrijving erbij - Gebieden, Water, Plaatsen, Bestuurlijke eenheid, ...).

Nog wat kleine opmerkingen die niet belangrijk zijn om te fixen maar die je misschien toch graag wilt weten: bij de Vaalserberg merk ik dat de "i" op de zwart-wit kaart door het berg-symbool heen afgedrukt wordt, waardoor het moeilijk leesbaar is. Ook de "d" van Nieuwe Waterweg is bij het afdrukken van de z/w kaart moeilijk leesbaar doordat het dwars door een aantal waterkronkellijntjes heengaat. En bij de Veluwe zie ik dat het cijfertje scheef staat (het is wel goed leesbaar, maar staat een beetje vreemd).

Dit zijn maar kleine schoonheidsfoutjes, die niets afdoen het feit dat ik heel blij ben met de werkbladen en de rest van Topomania! Mijn complimenten!

 

Werkbladen: in pdf is soort nummering altijd decimaal
david op: 17-04-2012 20:48

Hallo Menno,

Bedankt voor je feedback. Ik zal kijken of in een van de volgende versies de volgorde van de nummering instelbaar gemaakt kan worden. Ik zal ook nog even kijken naar de plaatsing van de labels.

groeten,

David