Linken werkt niet

Linken werkt niet
aktopografie op: 25-02-2012 16:38

Hoi, dit leek mij een supersite om mijn leerlingen topo te laten leren. Ik volg alle stappen om zelf een eigen niveau te maken. Dit werkt perfect. Tot ik het linkje kopieer en op onze schoolsite wil zetten. Het linkje werkt dan niet. Wat gaat hier mis?

Linken werkt niet
david op: 25-02-2012 16:38

Kan je me de url geven waar het linkje staat? Ik zal dan kijken wat er mis gaat.

Linken werkt niet
aktopografie op: 25-02-2012 16:38

Hallo

De url is: http://www.topomania.net/maps/254/startmap?msi=03bdb2795868f1284e05dd8e05aaa5af&lvl=4

Het linkje is:

<a target="_blank" href="/mapinfo/Provincie Zuid-Holland?cl=c485534424820d683c2896aa1f1899b8" title="Klik om naar de TopoMania site te gaan">Oefen groep 6 hst. 6 Zuid-Holland met TopoMania</a>

 

Linken werkt niet
david op: 25-02-2012 16:38

Hallo,

De url die je geeft is een directe link naar de kaart, ik bedoelde eigenlijk de url waarop je het linkje hebt geplaatst.

Maar ik heb het linkje zoals je het hebt geplakt getest en dat werkt goed. Als je erop klikt kom je op de info pagina van de Zuid-Holland kaart met het genoemde niveau beschikbaar. Dit is zoals het zou moeten.

Kan je aangegeven wat er misgaat bij het klikken op de link?

Linken werkt niet
aktopografie op: 25-02-2012 16:38

http://www.school59.nl/Groepen/Groep345/Huiswerk/tabid/189/language/nl-NL/Default.aspx

Ik heb nu de url van de site waar ik het op het gezet.

Dan werkt het niet. Hij geeft dan aan dat de webpagina niet weergegeven kan worden. Het zal wellicht aan mijn beperkte ict-kennis liggen. Maar ik hoop dat je mij kan helpen, zodat het wel gaat lukken.

Linken werkt niet
david op: 25-02-2012 16:38

Er is denk iets fout gegaan bij het kopieren van de link tekst, als ik naar de source van de pagina kijk zie ik nogal wat opmaak die niet in de oorspronkelijke link aanwezig is. Dit is waarschijnlijk veroorzaakt door het programma waarmee je de pagina bewerkt. De link moet als platte tekst gekopieerd worden.

Het beste kan je de pagina even opnieuw bewerken. Verwijder alles tussen de <p> en </p>  en kopieer opnieuw de link als platte tekst.

Linken werkt niet
aktopografie op: 25-02-2012 16:38

Volgens mij is het zo goed:

http://www.school59.nl/Groepen/Groep345/Huiswerk/tabid/189/language/nl-NL/Default.aspx

Heb het iets anders gedaan. Bedankt voor de snelle reactie steeds. Als het zo goed is, zal ik ook de andere kaarten gaan bewerken.

Linken werkt niet
david op: 25-02-2012 16:38

Dat ziet er goed uit. De links werken.

Succes,

David

Linken werkt niet
aktopografie op: 25-02-2012 16:38

Helaas werken de links nu niet meer. Bijna alles staat inmiddels op slot.

Als ik de complete tekst zoals hieronder helemaal in de internetbalk doe dan geeft hij ook direct aan dat de pagina niet gevonden kan worden.

<a target="_blank" href="/mapinfo/Flevoland en Utrecht?cl=aef43675b3534c505008f0f2e618f95b" title="Klik om naar de TopoMania site te gaan">Oefen Groep 6 hst. 4 Felovland/Utrec met TopoMania</a>
 

Ik had daarom alleen de tekst vanaf http t/m 95b gekopieerd en als linkje op onze schoolsite gezet. Waarschijnlijk is dat dus niet goed. Maar de complete tekst kopieren werkt ook niet. Wat gaat er niet goed?

Ik hoop dat je me verder kan helpen. Inmiddels heb ik alle kaarten bijpassend bij onze akmethode gemaakt. Zou fijn zijn als het gaat werken. Alvast bedankt.

 

Linken werkt niet
david op: 25-02-2012 16:38

Hoi,

Je kan de complete tekst inderdaad niet in de browser invoeren, het is html code die bedoeld is om in een html pagina te verwerken. De url waar het in dit specifieke stukje tekst om gaat is:

/mapinfo/Flevoland en Utrecht?cl=aef43675b3534c505008f0f2e618f95b

Dat kan je wel in de browser plakken en zo testen. De rest van de opmaak is bedoeld om er een nette link met een meer beschrijvende naam van te maken.

Als je alleen de url nodig hebt en de opmaak zelf wilt wijzigen kan je dus de url uit het stukje tekst halen en die in je opmaak programma invoeren.

Maar ... als ik op je schoolpagina kijk en de links uitprobeer gaat het bij mij prima hoor. Alle links komen netjes uit bij de kaarten.