nummering

nummering
juf Inge op: 05-12-2011 22:41

Hallo David,

Is het mogelijk om de nummering weg te halen? Ik zou zo graag de kaart die ik maak voor het oefenen, ook voor het toetsen willen gebruiken. Helaas zijn er toch weer kinderen die de nummers (letters) gewoon uit hun hoofd leren en dus zonder op de kaart te kijken op kunnen schrijven: 1 = Londen, 2 = .... enz.

Het zou zo handig zijn als ik de nummers (labels?) weg kan laten, zodat ik de kaart op het digibord toon en dan de plaatsen aanwijs.

Groet,

Inge

nummering
david op: 05-12-2011 22:41

Hallo Inge,

Het kan nog niet, maar ik zal kijken of dit binnenkort toegevoegd kan worden. Je hoort van me.

Is er trouwens een specifieke reden dat je dit in de worksheetmaker wilt of zou het voldoende zijn om in het spel een blinde kaart te hebben? Het voordeel daarvan is dat je op de kaartonderdelen kan klikken en dat dan de naam van het onderdeel in beeld schuift.

groeten,

David

nummering
david op: 05-12-2011 22:41

Het is nu mogelijk om de namen in het spel en de nummering op het werkblad weg te laten. In het spel is een knop toegevoegd om de labels te verbergen, zodat je een blinde kaart krijgt.

In het werkbladen programma kan je kiezen uit drie soorten labeling:

  • Werkblad - elk onderdeel krijgt een nummer of letter
  • Blinde Kaart - de labels worden hierbij weggelaten
  • Volledige Kaart - de labels worden getoond (handig voor het afdrukken van een kaart)

nummering
mathisse op: 05-12-2011 22:41

Hallo,david

Kun je die kaarten ook printen want ik heb binnenkort examen aardrijkskunde

mvg,mathisse

nummering
david op: 05-12-2011 22:41

Hoi mathisse,

Met de werkbladen generator kan je de kaarten printen.

Je start het werkbladen programma vanaf de info pagina van een kaart. Klik eerst op de beschrijving van de kaart om op de info pagina te komen en klik dan op het icoon met het blaadje en de pen.

succes met het examen!

nummering
mathisse op: 05-12-2011 22:41

ok,dank je wel!

nummering
juf Inge op: 05-12-2011 22:41

Hoi David,

Wat super dat dit zo kan, dank je wel. Ik maak er gelijk gebruik van.

 

Groetjes,

juf Inge

nummering
Floris op: 05-12-2011 22:41

Beste David,

Bij het maken van de werlblaadjes op de oude site vond ik de nummers overzichtelijker dan  de huidige letters. Ik vond het ook handig dat je een volledig witte kaart kon genereren en afrdukken. Is er eventueel een mogelijkheid dat deze functies terugkomen? Ik gebuirk voor de overzichtskaart van de continenten met hun bijbehorende landen nog steeds de oude generator, maar bij sommige nieuwe kaartjes mis ik die functie toch. Ik vind het wel ongelofelijk wat je hier allemaal doet!

vriendelijke groeten Floris

nummering
david op: 05-12-2011 22:41

Hoi Floris,

Om een volledig witte kaart te krijgen zou je bij de eigen instelling alle kaart onderdelen uit kunnen zetten, is dat wat je bedoeld?

Ik zal eens kijken of ik in een toekomstige versie de nummering instelbaar kan maken zodat je alleen nummers kunt gebruiken.

groeten,

David